خدمات الکترونیک تامین اجتماعی به 30 خدمت رسید

خدمات الکترونیک تامین اجتماعی به 30 خدمت رسید

شیراز- ایرنا- مدیرکل روابط عمومی تامین اجتماعی، با اشاره به تلاش این سازمان برای ارائه خدمات از راه دور برای تحقق دولت الکترونیک گفت: بر همین اساس، در دهه فجر امسال خدمات الکترونیک به 30 خدمت رسید.
در پی انتشار گزارشی با عنوان "سیستم قطع است" مورخ دوم بهمن ماه در خبرگزاری جمهوری اسلامی، روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی از ایرنا به دلیل دقت و حساسیت در راستای استیفای حقوق شرکای اجتماعی قدردانی و آخرین تلاش ها برای تحقق دولت الکترونیک در سازمان متبوعش را این گونه بیان کرد
سازمان تامین اجتماعی در جهت تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب و حرکت به سمت تحقق اصل 44 قانون اساسی و سیاست عمومی دولت مبنی بر کاهش ورود در عرصه تصدی گیری و اجرای تبصره یک بند چهار ماده 12 قانونی ساختار نظام جامع رفاه تامین اجتماعی، نسبت به ایجاد کارگزاری های رسمی اقدام کرده است.امیرعباس تقی پور افزود: اکثر خدمات کارگزاری ها تخصصی و نیازمند بررسی کارشناسی است و ارائه آنها توسط سایر درگاه ها از جمله دفاتر پیشخوان امکانپذیر نیست اما برخی خدمات الکترونیک از جمله صدور برگه پرداخت، ارسال لیست پرداخت حق بیمه و مشاهده سوابق توسط افراد و دفاتری مانند پیشخوان و کافی نت امکاپذیر است.مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: هم اینک افزون بر 272 کارگزاری تامین اجتماعی در سراسر کشور با انجام 25 فرایند و انجام سالانه افزون بر 40 میلیون تراکنش مشغول ارائه خدمات به بیش از 42 میلیون بیمه شده و مستمری بگیر سازمانی هستند.تقی پور تصریح کرد: ارائه خدماتی همچون ارسال لیست و برگه پرداخت حق بیمه، فیش حقوقی مستمری بگیران و مشاهده سوابق پرداخت حق بیمه به شکل اینترنتی سبب کاهش تردد مراجعین، افزایش سرعت دریافت خدمات، کاهش هزینه ها و جلوگیری از فساد شده است.مدیر کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی افزود: هدف از این اقدامات، کاهش بار مراجعه به واحدهای اجرایی و افزایش رضایتمندی مخاطبان است اما این مرحله از ارتقاء خدمات نیز دارای مسائل و مشکلات خاص خود است که از جمله می توان به چالش هایی مانند تنوع مخاطبان سازمان، زیرساخت های ضعیف ارتباطی کشور و سطح دانش سیستمی مخاطبان سازمانی اشاره کرد.وی ادامه داد: علاوه بر این، در زمینه صدور دفاتر درمانی، پروژه حذف دفترچه و ارائه خدمات آنلاین در دستور کار این سازمان قرار داشته و هم اینک برای اخذ خدمات در مراکز درمانی ملکی سازمان نیازی به ارائه دفترچه نیست و در آینده نزدیک دفترچه درمانی سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور حذف خواهد شد.تقی پور گفت: در بحث فضای فیزیکی کارگزاری ها و امکانات رفاهی هم از سال گذشته با تصمیم هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی موضوع استاندارد سازی کارگزاری های رسمی در ابعاد فیزیکی و نیروی انسانی و فرآیندها در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا است.6122/ 2027 انتهای پیام /* برچسب ها اجتماعی تامین اجتماعی دولت الکترونیک دفترچه بیمه