آموزش طراحی تجربه‌ی کاربری؛ قسمت ششم: تحقیقات کاربر

آموزش طراحی تجربه‌ی کاربری؛ قسمت ششم: تحقیقات کاربر

طراحان UX به‌کمک تحقیقات کاربرمحور متوجه می‌شوند کاربران واقعی در دنیای واقعی، چگونه با محصول درارتباط خواهند بود.
تا وقتی مخاطبان خود را به‌خوبی نشناسید، نمی‌توانید محصولی توسعه دهید که کاربران عاشق آن هستند
اگر می‌خواهید احتمال موفقیت تجربه‌ی کاربری را به‌حداکثر برسانید، قبل از هرگونه تصمیم‌گیری درباره‌ی طراحی محصول، باید تحقیقات متعددی انجام دهید
تحقیقات مبتنی بر کاربر درواقع فرایند درک نیازها و خواسته‌ها و رفتارهای کاربر است که براساس مشاهده‌های مختلف و جمع‌آوری بازخورد انجام می‌شود
این اقدام‌ها یکی از مظایف مهم‌ طراحان تجربه‌ی کاربری و اصلی‌ترین بخش فرایند طراحی UX به‌شمار می‌رود
بدون تحقیقات مناسب و کافی، طراحی محصول صرفا براساس فرضیات شخصی پیش می‌رود و عملا محکوم به شکست است
به‌عبارتِ‌دیگر، توسعه‌ی محصول فارغ از تحقیقات قوی کاربری، مانند ساخت خانه‌ای است که پایه‌ی مستحکم و مطمئنی ندارد.