از تمرکز فریدون خان به خانم های مشرقی تا شدت ابتذال در یک اثر سینمایی

از تمرکز فریدون خان به خانم های مشرقی تا شدت ابتذال در یک اثر سینمایی

سینماپرس: فیلم سینمایی آشفتگی اثری به شدت مبتذل در نوع پرداش تصویری است؛ اثری که بر داستان نیم بندی استوار بوده و از کمترین محتوای مناسب و اخلاقی برخوردار است.
سینماپرس: فیلم سینمایی آشفتگی اثری به شدت مبتذل در نوع پرداش تصویری است؛ اثری که بر داستان نیم بندی استوار بوده و از کمترین محتوای مناسب و اخلاقی برخوردار است
سید عرفان فاطمی/ فریدون جیرانی که از جمله منتقدانی است که به عرصه ساخت و ساز در سینمای کشور روی آورده و اکنون سن حدودا هفتاد سالگی، دقیقا به یکی دیگر از دغدغه ها و موضوعات موردعلاقه اش پرداخته است
دغدغه ای که همچون دغدغه هایی که شاید در زندگی شخصی نیز آن را تجربه کرده و اکنون در قالب کاراکتر خانم های مشرقی سعی می کند تا آن دغدغه های شخصی را با جامعه به اشتراک گذارد
این گونه است که هم خانم صحرا مشرقی در اثر قبلی کارگردان و هم خانم دریا مشرقی در اثر جدید او را می بایست نماد زنان جامعه پیرامونی کارگردان و زایده تصورات او از زنان مشرقی! قلمداد نمود؛ زنانی که در ظاهر عاشق می شوند و اگر چه از برای عشق خود هر کاری انجام می دهند، اما در واقع قلب ندارند و... این در حالی است که خود کارگردان نیز بر این موضوع اذعان داشته و به صراحت اعلام کرده که فیلم سینمایی آشفتگی، اثری در امتداد  فیلم سینمایی خفه گی است و همچنین متذکر شده اند که بعد از ساخت این اثر، قصد کارگردانی و تولید فیلم دیگری را با عنوان افسرده گی دارد
سه گانه ای که در نخستین از آن، الناز شاکردوست در نقش زن مشرقی ایفای نقش می نمود و در دیگری مهناز افشار، عهده دار ترسیم زن مشرقی می شد
فیلم سینمایی آشفتگی، در ظاهر روایتی کلیشه ای از جابجایی دو برادر دوقلو همسان به نام های بردیا و باربد می باشد
داستانی که طبق معمول در بر دارنده یک برادر ثروتمند و جنایتکار بوده و برادر دیگر را فقیر و پاک سیرت نشان می دهد و ...روایتی که با کشته شدن برادر پلید و جانشینی برادر پاک سیرت بر جای او و سپس کشف اسرار پلیدی برادر و در نهایت قتل و مرگ و محاکمه می انجامد و این همه در حالی است که خود نویسنده در جایگاه برادر پاک سیرت حاضر شده و ..
البته باید توجه داشت که فریدون جیرانی در مقام کارگردان، کمتر چیزی را برای کیفیت فنی آثار خود کم گذاشته است و در این کار هم طراحی صحنه، فیلمبرداری و سایر موارد فنی در فرم مناسبی قرار دارند و این همه در حالی است که ایشان نشان داده که به هیچ عنوان نمی خواهد و یا نمی تواند از حضور ابتذال در آثار و تولیدات خود جلوگیری نماید و از این جهت است که فیلم سینمایی آشفتگی اثری به شدت مبتذل در نوع پرداش تصویری است؛ اثری که بر داستان نیم بندی استوار بوده و از کمترین محتوای مناسب و اخلاقی برخوردار است